Saturday 17 February 2018

Opções de estoque de empregado da pfizer


Opções de estoque de funcionários da Pfizer
Pfizer Inc. 2004 Stock Plan,
Como alterado e reformulado.
(até 23 de fevereiro de 2012)
SEÇÃO 1. OBJETIVO.
O objetivo do plano de ações da Pfizer Inc. 2004 (& # 147; the Plan & # 148;) é fornecer um incentivo material aos funcionários e diretores não-funcionários da Companhia e suas Afiliadas disponibilizando os benefícios de um maior propriedade de ações ordinárias na Companhia através de opções de ações e prêmios. Acredita-se que esses incentivos aumentados estimulam os esforços dos funcionários e diretores não-funcionários para o sucesso contínuo da Companhia e suas Afiliadas, além de auxiliar no recrutamento de novos funcionários e diretores não-funcionários. O Plano foi alterado e atualizado a partir de 1º de janeiro de 2008, para refletir a isenção pretendida da Seção 409A (conforme definido abaixo) para determinados Prêmios, bem como o cumprimento continuado da Seção 409A para outros Prêmios, e posteriormente alterado e atualizado, conforme de 23 de abril de 2009, para realizar certas outras mudanças destinadas a promover o funcionamento efetivo do Plano e a reabastecer o número de Ações disponíveis para concessão.
SEÇÃO 2. DEFINIÇÕES.
Conforme utilizado no Plano, os seguintes termos devem ter os significados abaixo:
& # 147; Change in Control & # 148; significa a ocorrência de qualquer dos seguintes eventos: (i) em qualquer momento durante o período inicial de dois anos após a Data Efetiva ou durante cada Termo de Renovação subseqüente, conforme o caso, pelo menos uma maioria do Conselho cessará para consistir de & # 147; Continuous Directors & # 148; (ou seja, diretores da Companhia que foram diretores no início desse período inicial de dois anos ou prazo de renovação subsequente, conforme o caso, ou que posteriormente se tornaram diretores e cuja eleição ou indicação para eleição pela Companhia & # 146; s acionistas, foi aprovado pela maioria dos então Diretores Continuados); ou (ii) qualquer pessoa & # 148; ou & # 147; grupo & # 148; (conforme determinado de acordo com a Seção 13 (d) (3) da Lei de Câmbio, exceto qualquer subsidiária de propriedade maioritária da Companhia ou qualquer plano de benefícios de empregado da Companhia ou qualquer confiança ao abrigo deste, deve ter adquirido & # 147; propriedade beneficiária & # 148; (conforme determinado para fins da Securities and Exchange Commission (& # 147; SEC & # 148;) Regulamento 13d-3) de Ações com 20% ou mais do poder de voto de todos.
SEÇÃO 3. ADMINISTRAÇÃO.
O Plano será administrado pelo Comitê. O Comitê terá todo o poder e autoridade, sujeito a tais ordens ou resoluções que não sejam incompatíveis com as disposições do Plano que, de tempos em tempos, serão adotadas pelo Conselho de Administração, (a) selecione os Empregados da Companhia e suas Afiliadas a quem Os prêmios podem ser concedidos de tempos em tempos; (b) determinar o tipo ou os tipos de Prêmio a serem concedidos a cada Participante nos termos deste Contrato; (c) determinar o número de Ações a serem cobertas ou relativas a cada Prêmio concedido nos termos deste Contrato; (d) determinar os termos e condições, não incompatíveis com as disposições do Plano, de qualquer Prêmio concedido nos termos deste Contrato; (e) determinar se, em que medida e em que circunstâncias os Prêmios podem ser liquidados em dinheiro, Ações ou outros bens ou cancelados ou suspensos, de acordo com os termos do Plano; (f) determinar se, em que medida e em que circunstâncias as ações ou o dinheiro pago ou o ganho realizado pelo Participante com base em um Prêmio serão devolvidos à Companhia, de acordo com os termos do Plano; (g) determinar se, em que medida e em que circunstâncias um Participante pode ser inelegível para reter um Prêmio; (h) determinar se, em que medida e em que circunstâncias o pagamento de caixa, as Ações, outros bens e outros valores a pagar em relação a uma Prêmio efetuado ao abrigo do Plano serão diferidos automaticamente ou na eleição do Participante, consistente com os termos do Plano; (i) interpretar e administrar o Plano e qualquer instrumento ou acordo celebrado de acordo com o Plano; (j) estabelecer tais regras e regulamentos e nomear os agentes que julgar apropriados para a boa administração do Plano; e (k) fazer qualquer outra determinação e tomar qualquer outra ação que o Comitê julgue necessária ou desejável para a administração do Plano. O Comitê pode, por sua exclusiva e absoluta discrição, e sujeito às disposições do Plano, de vez em quando, delegar qualquer ou a totalidade da sua autoridade para administrar o Plano a qualquer outra pessoa ou comissão, conforme julgar necessário ou adequado.
a administração adequada do Plano, exceto que nenhuma delegação desse tipo deve ser feita no caso de Prêmios destinados a ser qualificados de acordo com o Artigo 162 (m) do Código. As decisões do Comitê serão definitivas, conclusivas e vinculativas no que se refere à interpretação e administração do Plano e a qualquer concessão concedida por este. O Comitê deve fazer, a seu exclusivo critério, todas as determinações decorrentes da administração, construção ou interpretação do Plano e Prêmios no âmbito do Plano, incluindo o direito de interpretar os termos e provisões contados ou duvidosos do Plano ou Prêmio, e qualquer determinação será conclusivo e vinculativo para todas as pessoas, exceto quando previsto de outra forma. A maioria dos membros do Comitê pode determinar suas ações e fixar o horário eo local de suas reuniões.
Salvo o disposto na Seção 12, o Comitê estará autorizado a fazer ajustes nos critérios do Prêmio de Performance ou nos termos e condições de outros Prêmios em reconhecimento de eventos incomuns ou não recorrentes que afetem a Companhia ou suas demonstrações financeiras ou alterações nas leis, regulamentos ou regulamentos aplicáveis. princípios contábeis. O Comitê pode corrigir qualquer defeito, fornecer qualquer omissão ou conciliar qualquer inconsistência no Plano ou qualquer Prêmio da maneira e na medida em que julgar conveniente para o efeito. No caso de a Companhia assumir os prêmios de benefício dos empregados pendentes ou o direito ou obrigação de fazer futuros prêmios em conexão com a aquisição ou combinação com outra corporação ou entidade comercial, o Comitê poderá, a seu critério, fazer tais ajustes no termos dos Prêmios ao abrigo do Plano, conforme julgar apropriado.
SEÇÃO 4. AÇÕES SUJEITAS AO PLANO.
(a) Sujeito ao ajuste conforme previsto na Seção 4 (c), um total de quatrocentas e vinte e cinco milhões (425.000.000) ações serão autorizadas para concessão de acordo com Prêmios ao abrigo do Plano, acrescido de quaisquer ações restantes disponíveis para concessão ao abrigo do Plano a partir da Data de Entrada em Vigor, desde que não mais de quatrocentas e vinte e cinco milhões (425.000.000) ações sejam concedidas como Opções de Ações Incentivas. Qualquer Ação concedida em conexão com Opções e Direitos de Apreciação de Estoque será contada contra esse limite como uma (1) ação por cada (1) Opção ou Direito de Apreciação de Estoque concedido. Quaisquer Acções concedidas em relação a Prêmios que não sejam Opções e Direitos de Apreciação de Estoque serão contados contra este limite, pois duas (2) Ações por cada (1) Ação concedida em conexão com tal Prêmio ou pelo qual o Prêmio é avaliado por referência. Nenhum Participante ao abrigo deste Plano receberá Opções, Direitos de Valorização de Estoque ou outros Prêmios (contados, conforme descrito acima, como duas (2) Ações atribuídas por cada ação emitida em conexão com tal Prêmio ou pelo qual o Prêmio é avaliado por referência) em qualquer período consecutivo de 36 meses cobrindo mais de oito milhões (8.000.000) de ações. O limite de concessão de acordo com a frase anterior deve aplicar-se a um Prêmio que não seja um direito de opção ou de avaliação de estoque apenas se o Prêmio for destinado a ser baseado em desempenho e # 148; Como esse termo é usado na Seção 162 (m) do Código. Nenhum Prêmio será concedido a qualquer Participante que detém mais de dez por cento do estoque da Companhia na acepção da Seção 422 do Código.
(b) Qualquer Ação emitida a seguir pode consistir, no todo ou em parte, de ações autorizadas e não emitidas, ações de tesouraria ou ações compradas no mercado aberto ou de outra forma.
(c) No caso de fusão, reorganização, consolidação, recapitalização, dividendos em ações, dividendos em dinheiro extraordinários, desdobramento de ações, desdobramento de ações, cisão ou transação similar ou outra alteração na estrutura corporativa que afete as Ações, tais ajustes e outros serão feitas substituições ao Plano e aos Prêmios conforme o Comitê, a seu exclusivo critério, julgar equitativo ou apropriado, incluindo, sem limitação, tais ajustes no número, classe e tipo de valores agregados que podem ser entregues no âmbito do Plano, em o agregado ou a qualquer Participante, no número, classe, tipo e opção ou preço de exercício de valores mobiliários sujeitos aos Prêmios Excedentes concedidos de acordo com o Plano (incluindo, se o Comitê julgar adequado, a substituição de opções similares para comprar as ações de, ou outros prêmios denominados nas ações de, outra empresa), conforme o Comitê possa determinar ser apropriado a seu exclusivo critério; desde que, no entanto, o número de Ações sujeitas a qualquer Prêmio seja sempre um número inteiro e ainda que, em nenhum caso, qualquer alteração seja feita a uma Opção de Compra de Incentivo que constitua uma modificação na acepção da Seção 424 (h) (3) do Código. Além disso, não obstante.
qualquer disposição aqui contida, o ajustamento de um Prêmio nos termos desta Seção 4 (c) não pode ser feito de maneira que resulte na concessão de uma nova Opção ou Valor de Agradecimento de Estoque de acordo com a Seção 409A, a menos que o Comitê determine especificamente que tal o ajuste é desejável e não causará a concessão modificada para criar conseqüências fiscais adversas na seção 409A.
(d) Qualquer Ação sujeita a Prêmios que rescindam, expiram ou sejam perdidos, cancelados ou liquidados em dinheiro, no todo ou em parte, podem ser usados ​​para a outorga de Prêmios na extensão de tal rescisão, caducidade, cancelamento ou assentamento. Todas as Ações que novamente se tornem disponíveis para futuras concessões de acordo com a frase anterior devem ser adicionadas de volta como uma (1) Participação se tais Ações estiverem sujeitas a Opções ou Direitos de Valorização de Ações e como duas (2) Ações se tais Ações estiverem sujeitas a Prêmios além de opções ou direitos de agradecimento de estoque. Além disso, no caso de qualquer Prêmio de Substituição, as ações entregues ou entregues em conexão com tal Prêmio Suposto ou Substituto não reduzirão o número de Ações autorizadas para concessão na Seção 4 (a) acima. Não obstante o que precede, as Ações sujeitas a uma Prêmio ao abrigo do Plano podem não estar novamente disponíveis para emissão ou entrega ao abrigo do Plano, se essas Ações forem (i) Ações que estejam sujeitas a um Direito de Apreciação de Estoque resolvido em ações e não tenham sido emitidas após a liquidação líquida ou exercício líquido desse direito de agradecimento de ações, (ii) ações entregues ou retidos pela Companhia para pagar o preço de exercício de uma Opção, (iii) ações entregues ou retidos pela Companhia para pagar a retenção na fonte relacionada a um Prêmio , ou (iv) Ações recompradas no mercado aberto com o produto de um exercício de opção.
SEÇÃO 5. ELEGIBILIDADE.
Qualquer Empregado ou Administrador não-empregado será elegível para ser selecionado como Participante; desde que, no entanto, as Opções de Ações de Incentivo só sejam concedidas aos Empregados da Companhia, ou a um dos paises ou Afiliados, na acepção da Seção 422 do Código. Não obstante qualquer disposição deste Plano em contrário, os Diretores não-funcionários, incluindo um comitê designado do Conselho composto unicamente de Diretores não-funcionários, terão a autoridade, a seu exclusivo e absoluto critério, para selecionar Administradores não-funcionários como Participantes que são elegíveis para receber Prêmios que não sejam Opções de Ações de Incentivo ao abrigo do Plano. Os Diretores não-funcionários devem definir os termos de tais Prêmios sob seu único e absoluto critério, e os Diretores não-funcionários serão responsáveis ​​por administrar e interpretar esses Prêmios substancialmente da mesma forma que o Comitê administra e constrói Prêmios aos Empregados.
SEÇÃO 6. OPÇÕES DE STOCK.
As opções podem ser concedidas de acordo com o presente documento a qualquer Participante, sozinho ou em complemento de outros Prêmios concedidos de acordo com o Plano e estará sujeito aos seguintes termos e condições:
(a) Preço da opção. O preço da opção por ação não deve ser inferior ao Valor de Mercado Justo das Ações na data em que a Opção for concedida.
(b) Número de Ações. A Opção deve indicar o número de Acções abrangidas por este.
(c) Exercício da Opção. Salvo determinação em contrário do Comitê, uma Opção será considerada exercida pelo optante ou, em caso de morte, uma opção será considerada exercida pela propriedade do outorgante ou por uma pessoa que adquiriu o direito de exercer essa opção por legado ou herança ou por morte do opcional, mediante a entrega de (i) um aviso de exercício à Companhia ou seu representante, ou usando outros métodos de notificação conforme o Comitê adotar, e (ii) acompanhamento de pagamento de o preço da opção ou outros métodos de satisfação dos preços de exercício da opção aprovados pelo Comitê e de acordo com as restrições que o Comitê aprovará. O aviso de exercício, uma vez entregue, será irrevogável. Não obstante o acima exposto, e a menos que o Comitê determine o contrário, no caso de (i) faltar um opção, (ii) seu representante tem o direito de exercer uma Opção, (iii) a Opção não é exercida.
até o último dia em que é exercível, e (iv) o preço da opção por ação está abaixo do Valor de Mercado Justo de uma ação nessa data, a Opção será considerada exercida nessa data por meio de um procedimento de exercício sem dinheiro e os resultados resultantes líquido do preço da opção e qualquer retenção de imposto exigida deve ser paga ao representante.
(d) Prazo da Opção. O Comitê determinará o período de exercício da opção de cada Opção. O período de opções de ações de incentivo não deve exceder dez anos a partir da data de outorga. Uma opção de compra de ações não qualificadas pode ser exercível por um período de até dez anos e seis meses para se adequar ou aproveitar os requisitos, estatutos ou regulamentos governamentais.
(e) Primeira Data Exercitável. Exceto no caso de morte, incapacidade total e permanente, mudança de controle ou a venda ou reestruturação de um fechamento de negócios ou planta, nenhuma Opção pode ser exercida durante o primeiro ano de seu mandato ou o período mais longo que pode ser especificado na Opção .
(f) Término da Opção. Todas as Opções serão rescindidas após a expiração, a sua entrega, mediante a violação do opcional de quaisquer disposições da Opção, ou de acordo com quaisquer outras regras e procedimentos incorporados nos termos e condições que regem as Opções que o Comitê considerará conveniente ou apropriado.
(g) Incorporação por Referência. A Opção deve conter uma disposição de que todos os termos e condições aplicáveis ​​deste Plano sejam incorporados por referência.
(h) Outras Disposições. A Opção também estará sujeita aos outros termos e condições que o Comitê julgará conveniente ou apropriado, de acordo com as disposições do Plano conforme estabelecido neste documento. Além disso, as Opções de Ações de Incentivo devem conter outras provisões que sejam necessárias para atender aos requisitos do Código e às decisões e regulamentos do Departamento do Tesouro emitidos com base nas Opções de Ações Incentivas.
(i) Isenção da Seção 409A. Pretende-se que todas as Opções concedidas ao abrigo deste Plano estejam isentas da Seção 409A. No entanto, a Companhia não representa, convence ou garante que qualquer Prêmio especial feito no âmbito do Plano poderá beneficiar de tratamento fiscal favorável (por exemplo, como em opções de ações de incentivo) ou evitará consequências fiscais desfavoráveis ​​para o Participante (por exemplo, penas da Seção 409A) .
SEÇÃO 7. DIREITOS DE APRECIAÇÃO DE EMBALAGEM.
(a) Concessão de um direito de agradecimento de ações. Os direitos de agradecimento de ações podem ser concedidos de acordo com o presente documento a qualquer Participante, sozinho (ou # 148; autônomo), ou além de outros Prêmios concedidos de acordo com o Plano e podem, mas não precisam, se relacionar com uma Opção específica outorgada na Seção 6. As disposições dos direitos de agradecimento de estoque não precisam ser iguais em relação a cada destinatário. Qualquer direito de agradecimento de ações relacionado a uma opção de compra não qualificada pode ser concedido ao mesmo tempo, tal Opção é concedida ou em qualquer momento posterior ao exercício ou a expiração de tal Opção. Qualquer direito de agradecimento de ações relacionado a uma opção de compra de ações de incentivo deve ser concedido ao mesmo tempo em que essa opção é concedida. No caso de qualquer Direito de Apreciação de Estoque relacionado a qualquer Opção, o Direito de Apreciação de Estoque ou a parte aplicável dele rescindirá e não poderá ser exercido após a rescisão ou exercício da Opção relacionada, exceto que um Direito de Apreciação de Estoque concedido em relação a menos de a quantidade total de Ações cobertas por uma Opção relacionada não será reduzida até o exercício ou término da Opção relacionada exceder o número de Ações não cobertas pelo Direito de Apreciação de Estoque. Qualquer Opção relacionada a qualquer direito de Agradecimento de Estoque não poderá mais ser exercível na medida em que o Direito de Apreciação de Estoque relacionado tenha sido exercido.
(b) Termos. O Comitê pode impor tais termos e condições ou restrições ao exercício de qualquer Direito de Apreciação de Estoque, conforme julgar conveniente ou apropriado; desde que um direito de agradecimento de ações não tenha um preço de exercício inferior ao valor de mercado justo de uma ação na data de outorga ou prazo superior a dez anos.
(c) Seção 409A. Os direitos de agradecimento de ações podem ser concedidos a seguir pelo Comitê (i) de forma consistente com a Seção 409A de tal forma que o Direito de Apreciação de Estoque não prevê um diferimento de compensação nos termos da Seção 409A, ou (ii) de uma maneira que se destine conceder ao assunto o direito de agradecimento de estoque à seção 409A. Caso os Direitos de Apreciação de Estoque sejam concedidos para estarem tão sujeitos.
Seção 409A, então o Direito de Apreciação de Estoque será resolvido e pago em um único montante fixo (i) a partir de uma data especificada, (ii) após a Separação do Serviço do Participante, ou (iii) o anterior de (i ) ou (ii) deste documento, conforme especificado e estabelecido pelo Comitê em um Contrato de Prêmio no momento da concessão, e de outra forma será concedido, administrado, liquidado e pago de acordo com a Seção 409A. Não obstante o que precede, qualquer liquidação e pagamento não podem ser feitos a um Empregado-chave após a separação do Serviço antes da data que é de 6 meses após a data da Separação do Serviço Chave (ou, se anterior) data da morte do empregado-chave).
SECÇÃO 8. ESTOQUE RESTRINGIDO.
(a) Concessão de ações restritas. Um Prêmio de Stock Restrito será sujeito às restrições impostas pelo Comitê no momento da concessão por um período de tempo especificado pelo Comitê (o & # 147; Período de Restrição & # 148;)). Os Prêmios de Ações Restritas podem ser emitidos abaixo aos Participantes sem contrapartida em dinheiro ou para a consideração mínima que seja exigida pela lei aplicável, isoladamente ou em complemento de outros Prêmios concedidos de acordo com o Plano. Qualquer Prêmio de Ações Restritas também estará sujeito aos outros termos e condições que o Comitê julgará conveniente ou apropriado, de acordo com as disposições do Plano conforme estabelecido neste documento. Exceto no caso de rescisão do contrato devido à morte, aposentadoria, invalidez total e permanente, mudança de controle ou venda ou reestruturação de um fechamento de negócios ou planta, os Prêmios de Stock Restritos deverão ter um Período de Restrição não inferior a três (3 ) anos a partir da data da concessão, que podem incluir a caducidade das restrições sobre o mesmo. No caso de rescisão do contrato devido à morte, Invalidez total e permanente ou mudança de controle, os prêmios de ações restritas são adquiridos imediatamente e totalmente. Em caso de cessação de contrato devido a aposentadoria ou venda ou reestruturação de um fechamento de negócios ou planta, prêmios de Protribuição de varejo de Stock Restrito. Não obstante o disposto acima, os Prêmios que cobrem até cinco (5) por cento do número total de Ações que podem ser emitidas ou entregues de acordo com o Plano (que não sejam Prêmios de Opções ou Direitos de Apreciação de Estoque) não podem conter restrições ou estar sujeitos a uma Restrição Período inferior a três (3) anos.
(b) Registro. Qualquer ação restrita emitida no presente documento poderá ser comprovada de forma a que o Comitê, a seu exclusivo critério, considere apropriado, incluindo, sem limitação, registro de inscrição no livro ou emissão de um certificado de estoque ou certificados. Caso os certificados de ações sejam emitidos em relação a Ações de Ações Restritas concedidas de acordo com o Plano, tais certificados devem ser registrados em nome do Participante e devem apresentar uma legenda apropriada referente aos termos, condições e restrições aplicáveis ​​a tal Prêmio.
(c) Seção 409A. Os Prêmios de Ações Restritas podem ser concedidos a seguir pelo Comitê (i) de forma consistente com a Seção 409A de tal forma que o Prêmio de Stock Restrito não prevê um diferimento de compensação nos termos da Seção 409A, ou (ii) de uma forma que se destine a concessão para sujeitar o Prêmio de Estoque Restrito à Seção 409A. No caso de os Prêmios de Stock Restritos estarem sujeitos à Seção 409A, o Prêmio de Estoque Restrito será liquidado e pago em um único montante fixo (i) a partir de uma data especificada, (ii) após a Separação do Serviço do Participante, ou (iii) o anterior de (i) ou (ii), conforme especificado e estabelecido pelo Comitê em um Contrato de Prêmio no momento da concessão, e de outra forma será concedido, administrado, resolvido e pago de acordo com a Seção 409A . Não obstante o que precede, qualquer liquidação e pagamento não podem ser feitos a um Empregado-chave após a separação do Serviço antes da data que é de 6 meses após a data da Separação do Serviço Chave (ou, se anterior) data da morte do empregado-chave).
SEÇÃO 9. PRÉMIOS DE DESEMPENHO.
Os Prêmios de Desempenho podem ser pagos em dinheiro, Ações, outros bens ou qualquer combinação destes, e podem estar sujeitos a outros termos e condições que o Comitê julgará conveniente ou apropriado, consistente.
com as disposições do Plano conforme estabelecido, a critério exclusivo do Comitê no momento do pagamento. Os níveis de desempenho a serem alcançados para cada Período de Desempenho e o montante do Prêmio a ser distribuído serão determinados de forma conclusiva pelo Comitê. Os Prêmios de Desempenho serão pagos em um montante fixo antes do 15º dia do terceiro mês do ano imediatamente após o ano em que o encerramento do Período de Desempenho ocorre de acordo com as disposições aplicáveis ​​de exceção de diferimento a curto prazo da Seção 409A, ou, de acordo com os procedimentos estabelecidos pelo Comitê e as disposições aplicáveis ​​da Seção 409A, de forma diferida nos termos da Seção 15, se aplicável. Todos os Prêmios de Desempenho devem satisfazer a definição de & # 147; remuneração baseada em desempenho & # 148; da Seção 1.409A-1 (e) do Regulamento do Tesouro, mas o Comitê pode designar se qualquer Prêmio de Desempenho, seja sozinho ou em complemento de outros Prêmios concedidos ao abrigo do Plano, sendo concedido a qualquer Empregado deverá ser "desempenho" compensação baseada & # 148; Como esse termo é usado na Seção 162 (m) do Código. Quaisquer tais prêmios designados para "remuneração baseada em desempenho" e # 148; na acepção do Código, a Seção 162 (m) deve estar condicionada à realização de uma ou mais medidas de desempenho, na medida exigida pela Seção 162 (m) do Código, e será emitida de acordo com a Seção 12. Excepto no caso de um Evento de Mudança de Controle ou Mudança de Controle descrito na Seção 11, no caso de os Prêmios de Desempenho estarem sujeitos à Seção 409A, então o Prêmio de Desempenho será liquidado e pago em um único montante fixo (i) a uma data especificada, (ii) ) após a Separação do Serviço do Participante, ou (iii) o anterior de (i) ou (ii) aqui, de acordo com as regras estabelecidas pelo Comitê no momento da concessão, e de outra forma será concedido, administrado, resolvidos e pagos de acordo com a Seção 409A. Não obstante o que precede, qualquer liquidação e pagamento não podem ser feitos a um Empregado-chave após a separação do Serviço antes da data que é de 6 meses após a data da Separação do Serviço Chave (ou, se anterior) data da morte do empregado-chave).
SEÇÃO 10. OUTROS PRÉMIOS DA UNIDADE DE STOCK.
(a) Estoque e Administração. Os Prêmios que são valorizados por referência ou, de outra forma, com base em Ações (& # 147; Outros Prêmios de Unidade de Estoque) não podem ser concedidos ao Cliente aos Participantes, isoladamente ou em complemento de outros Prêmios concedidos de acordo com o Plano, e tal Os Outros Prêmios de Unidade de Ações também estarão disponíveis como forma de pagamento na liquidação de outros Prêmios concedidos de acordo com o Plano. Outros Prêmios de Unidade de Ações podem ser pagos em Ações, em dinheiro ou em qualquer outra forma de propriedade, conforme o Comitê determinará. Sujeito às disposições do Plano, o Comitê terá autoridade exclusiva e completa para determinar os Empregados a quem e o tempo ou horários em que tais Prêmios serão feitos, o número de Ações a serem emitidas ou entregues de acordo com tais Prêmios, e todas as outras condições dos Prêmios. Qualquer outro Prêmio de Unidade de Estoque deverá estar sujeito a outros termos e condições que o Comitê julgue oportunos ou apropriados, de acordo com as disposições do Plano conforme estabelecido neste documento. Exceto em caso de cessação de funções por morte, aposentadoria, invalidez total e permanente, mudança de controle ou venda ou reestruturação de um fechamento de negócios ou planta, outros Prêmios de Unidade de Ações devem ter um Período de Vencimento de pelo menos três ( 3) anos, o que pode incluir a caducidade pro-rata de restrições sobre o mesmo. No caso de rescisão do emprego devido à morte, Invalidez total e permanente ou mudança de controle, outros prêmios de ações imediatamente e totalmente adquiridos. No caso de rescisão do contrato devido à aposentadoria ou à venda ou reestruturação de um fechamento de negócios ou planta, os Outros Prêmios de Ações são pro-rata. Não obstante o disposto acima, os Prêmios que cobrem até cinco (5) por cento do número total de Ações que podem ser emitidas ou entregues de acordo com o Plano (que não sejam Prêmios de Opções ou Direitos de Apreciação de Estoque) não podem conter restrições ou estarem sujeitos a Vesting Período inferior a três (3) anos.
(b) Outras Disposições. As ações (incluindo títulos conversíveis em ações) sujeitas a Prêmios concedidos de acordo com esta Seção 10 podem ser emitidos sem contrapartida em dinheiro ou para a consideração mínima que seja exigida pela lei aplicável.
(c) Seção 409A. Podem ser concedidos pelo Comitê outros Prêmios de Unidade de Estoque de acordo com a Seção 409A, de forma que os Prêmios de Outras Unidades de Ações não providenciem um diferimento de compensação nos termos da Seção 409A, ou (ii) de uma maneira que sujeite o Prêmio de outra unidade de estoque para.
Seção 409A. No caso de os Outros Prêmios de Unidade de Ações serem concedidos para estarem sujeitos à Seção 409A, os Outros Prêmios de Unidade de Ações serão liquidados e pagos em um único montante fixo (i) a partir de uma data especificada, (ii) no Participante # 146 (i) ou (ii) deste documento, conforme especificado pelo Comitê no momento da concessão ou de outra forma de forma compatível com a Seção 409A, e de outra forma será concedido, administrado, resolvido e pago em conformidade com a Seção 409A. Não obstante o que precede, qualquer liquidação e pagamento não podem ser feitos a um Empregado-chave após a separação do Serviço antes da data que é de 6 meses após a data da Separação do Serviço Chave (ou, se anterior) data da morte do empregado-chave).
(d) Seção 162 (m) Diferimentos. Exceto para os Outros Prêmios de Unidade de Ações que estão sujeitos à satisfação de metas de desempenho, quaisquer Outros Prêmios de Unidade de Ações em circulação que estejam programados para serem liquidados ou de outra forma pagos a um Participante durante um ano tributável em que tal participante seja ou seja provável que seja, um Empregado Coberto, será automaticamente adiada para o Plano de Remuneração Diferida Pfizer Inc, conforme alterado e reformulado, a partir de 1º de janeiro de 2008, de acordo com os termos desse plano e em conformidade com as disposições aplicáveis ​​da Seção 409A até o anterior ( i) o primeiro dia do primeiro ano tributável do Participante no qual a Companhia antecipa razoavelmente que, se o pagamento for efetuado durante esse ano, a dedução desse pagamento pela Companhia não será impedida pela aplicação da Seção 162 do Código (m), ou (ii) a Separação do Participante do Serviço. Não obstante o que precede, qualquer pagamento desse tipo não pode ser feito a um Empregado-chave após a separação do Serviço antes da data que é de 6 meses após a data da Seção de Serviço do Servidor-chave (ou, se anteriormente, a data de morte do empregado-chave).
SEÇÃO 11. MUDANÇA NAS DISPOSIÇÕES DE CONTROLE.
(a) A menos que o Comitê ou o Conselho determine de outra forma no momento da concessão com respeito a um Prêmio em particular, e não obstante qualquer outra disposição do Plano em contrário, no caso de o emprego ou serviço de um participante ser encerrado involuntariamente Sem Causa (conforme determinado pelo Comitê ou Conselho de Administração a seu exclusivo critério) durante o período de 24 meses após uma Mudança de Controle e desde que, em relação a qualquer Prêmio que seja considerado remuneração diferida nos termos da Seção 409A, o Participante & # 146; A cessação involuntária de emprego ou serviço também constitui uma Separação de Serviço:
(i) não obstante uma provisão em qualquer Contrato de Prêmio em contrário, quaisquer Opções e Direitos de Valorização de Estoque em circulação e que não sejam então exercíveis e adquiridos devem, após essa rescisão involuntária, ser totalmente vencidos e tornar-se exercíveis durante todo o período e permanecerão em vigor para os respectivos termos de tal prêmio conforme estabelecido nos documentos de concessão no momento da concessão, não obstante essa rescisão involuntária.
(ii) quaisquer direitos adquiridos e direitos de agradecimento de ações vigentes permanecerão em vigor e poderão ser exercidos para os respectivos termos de tal prêmio, conforme estabelecido nos documentos de concessão no momento da concessão sem prejuízo dessa rescisão involuntária;
(iii) as restrições e limitações de diferimento aplicáveis ​​a qualquer Estoque Restrito devem caducar e tal Estoque Restrito deverá imediatamente tornar-se livre de todas as restrições e limitações e tornar-se totalmente adquirido e transferível para toda a extensão da concessão original;
(iv) todos os Prêmios de Desempenho serão considerados ganhos e pagáveis ​​integralmente, com base nos critérios de desempenho aplicáveis ​​ou, se não determináveis, no nível-alvo e qualquer adiamento ou outra restrição caducar e tais Prêmios de Desempenho serão imediatamente resolvidos e paid upon the Participant’s Separation from Service (and the Participant shall have no discretion to choose the date of settlement and payment) provided, however, that any such settlement and payment may not be made to a Key Employee upon a Separation from Service before the date which is 6 months after the date of the Key Employee’s Separation from Service (or, if earlier, the date of death of the Key Employee); e.
(v) the restrictions and deferral limitations and other conditions applicable to any Other Stock Unit Awards or any other Awards shall immediately lapse, and any such Other Stock Unit Awards or such other Awards shall become free of all restrictions, limitations or conditions and become fully vested and transferable to the full extent of the original grant;
(vi) notwithstanding any other provision of this Section 11(a), the proceeds, from exercise or otherwise, of any Options, Stock Appreciation Rights, Restricted Stock, Performance Shares or Other Stock Unit Awards that are considered deferred compensation under Section 409A shall be paid (and if not exercised prior to the date of the Participant’s Separation from Service, shall be deemed exercised and settled and paid) upon the Participant’s Separation from Service (and the Participant shall have no discretion to choose the date of payment) provided, however, that any such payment may not be made to a Key Employee upon a Separation from Service before the date which is 6 months after the date of the Key Employee’s Separation from Service (or, if earlier, the date of death of the Key Employee).
(b) Change in Control Cash Out. Notwithstanding any other provision of the Plan, in the event of a Change in Control, or, with respect to Options, Stock Appreciation Rights, Restricted Stock, Performance Shares or Other Stock Unit Awards that are considered deferred compensation under Section 409A, in the event of a Change in Control that is also a “Change in Control Event” described in Section 409A(a)(2)(A)(v) or otherwise under Section 409A, (i) the Committee or Board may, in its discretion, provide in the terms of the Option, Stock Appreciation Right, Restricted Stock, Performance Share or Other Stock Unit Award that is intended to be exempt from Section 409A, that such Option, Stock Appreciation Right, Restricted Stock, Performance Share or Other Stock Unit Award shall, upon the occurrence of a Change in Control, be cancelled in exchange for a cash payment to be made within 60 days of the Change in Control (and the Participant shall have no discretion to choose the date of payment) in an amount equal to the amount by which the Fair Market Value per Share on the date of the payment exceeds the purchase price per Share under the Option or Stock Appreciation Right multiplied by the number of Shares issued and delivered under the Option or Stock Appreciation Right, or in an amount equal to the Fair Market Value per Share on the date of the payment for the Restricted Stock, Performance Share, or Other Stock Unit Award, or (ii) the Committee or Board may, in its discretion, provide in the terms of an Option, Stock Appreciation Right, Restricted Stock, Performance Share, or Other Stock Unit Award that is deferred compensation under Section 409A, that such Option, Stock Appreciation Right, Restricted Stock, Performance Share or Other Stock Unit shall, upon the occurrence of a Change in Control Event, be cancelled in exchange for a cash payment to be made within 60 days of the Change in Control Event (and the Participant shall have no discretion to choose the date of payment) in an amount equal to the amount by which the Change in Control Price per Share exceeds the purchase price per Share under the Option or Stock Appreciation Right, multiplied by the number of Shares issued and delivered under the Option or Stock Appreciation Right, or in an amount equal to the Change in Control Price per Share for the Restricted Stock, Performance Share or Other Stock Unit Award.
(c) Notwithstanding the above, if the Change in Control is the result of a transaction pursuant to Section 2(e)(iii) and the surviving entity does not assume, substitute or replace Awards, such Awards shall become fully vested and immediately exercisable or transferable to the full extent of the original grant upon the Change in Control and shall be distributed, settled or paid in full within 90 days of the Change in Control as provided in Section 11(b) above.
SECTION 12. CODE SECTION 162(m) PROVISIONS.
(a) Notwithstanding any other provision of the Plan if the Committee determines at the time, a Performance Award is granted to a Participant who is then an officer that such Participant is, or is likely to be as of the end of the tax year in which the Company would ordinarily claim a tax deduction in connection with such Award, a Covered Employee, then the Committee may provide that this Section 12 is applicable to such Award.
(b) If a Performance Award is subject to this Section 12, then the lapsing of restrictions thereon and the distribution of cash, Shares or other property pursuant thereto, as applicable, shall be subject to the achievement of one or more objective performance goals established by the Committee, which shall be based on the attainment of specified levels of one or any combination of the following: revenues, cost reductions, operating income, income before taxes, net income, adjusted net income, earnings per share, adjusted earnings per share, operating margins, working capital measures, return on assets, return on equity, return on invested capital, cash flow measures, market share, shareholder return or economic value added of the Company or the Affiliate or division of the Company for or within which the Participant is primarily employed. Such performance goals also may be based on the achievement of specified levels of Company performance (or performance of an applicable Affiliate or division of the Company) under one or more of the measures described above relative to the performance of other corporations. Such performance goals shall be set by the Committee within the time period prescribed by, and shall otherwise comply with the requirements of, Section 162(m) of the Code, or any successor provision thereto, and the regulations thereunder.
(c) In setting performance goals, the Committee may provide in any such Award Agreement that resulting from the following items shall be included or excluded: (i) asset write-downs; (ii) litigation or claim judgments or settlements; (iii) the effect of changes in tax laws, accounting principles or other laws or provisions affecting reported results, (iv) charges for any reorganization and restructuring programs; (v) extraordinary nonrecurring charges or losses as described in Accounting Principles Board Opinion No. 30 and/or in Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations appearing in the Company’s annual report to stockholders for the applicable year, (vi) the impact of acquisitions or divestitures; (vii) foreign exchange gains and losses and (viii) gains or losses on asset sales. To the extent such inclusions or exclusions affect Awards to a Covered Employee, they shall be prescribed in a form that satisfies the requirements for “performance-based compensation” within the meaning of Section 162(m) of the Code.
(d) Notwithstanding any provision of the Plan other than Section 11, with respect to any Performance Award that is subject to this Section 12, the Committee may adjust downwards, but not upwards, the amount payable pursuant to such Award, and the Committee may not waive the achievement of the applicable performance goals except in the case of the death or Total and Permanent Disability of the Participant, or under such other conditions where such waiver will not jeopardize the treatment of other Awards under this Section as “performance-based compensation” under Section 162(m) of the Code.
(e) The Committee shall have the power to impose such other restrictions on Awards subject to this Section 12 as it may deem necessary or appropriate to ensure that such Awards satisfy all requirements for “performance-based compensation” within the meaning of Section 162(m)(4)(C) of the Code, or any successor provision thereto.
SECTION 13. AMENDMENTS AND TERMINATION.
The Board may amend, alter, suspend, discontinue or terminate the Plan or any portion thereof at any time; provided, however, that no such amendment, alteration, suspension, discontinuation or termination shall be made without (a) stockholder approval if such approval is necessary to qualify for or comply with any tax or regulatory requirement for which or with which the Board deems it necessary or desirable to qualify or comply, (b) the consent of the affected Participant, if such action would materially impair the rights of such Participant under any outstanding Award or (c) approval of the holders of a majority of the outstanding Common Stock present or represented by proxy and entitled to vote at a meeting of the Company’s stockholders with respect to any alteration or amendment to the Plan which increases the maximum number of shares of Common Stock which may be issued under the Plan or the number of shares of such stock which may be issued to any one Participant, extends the term of the Plan or of options granted thereunder, changes the eligibility criteria in Section 5, or reduces the option price below that now provided for in the Plan. In addition, notwithstanding the above, any termination of the Plan shall comply with all requirements under Section 409A that are necessary to be met to avoid adverse tax consequences to Participants under Section 409A.
The Committee may delegate to another committee, as it may appoint, the authority to take any action consistent with the terms of the Plan, either before or after an Award has been granted, which such other committee deems necessary or advisable to comply with any government laws or regulatory requirements of a foreign country, including but not limited to, modifying or amending the terms and conditions governing any Awards, or establishing any local country plans as sub-plans to this Plan. In addition, under all circumstances, the Committee may make non-substantive administrative changes to the Plan as to conform with or take advantage of governmental requirements, statutes or regulations.
The Committee may amend the terms of any Award theretofore granted, prospectively or retroactively, but no such amendment shall (a) materially impair the rights of any Participant without his or her consent, (b) except for adjustments made pursuant to Section 4(c) or in connection with Substitute Awards, reduce the exercise price of outstanding Options or Stock Appreciation Rights or cancel or amend outstanding Options or Stock Appreciation Rights for the purpose of repricing, replacing or regranting such Options or Stock Appreciation Rights with an exercise price that is less than the exercise price of the original Options or Stock Appreciation Rights or cancel or amend outstanding Options or Stock Appreciation Rights with an exercise price that is greater than the Fair Market Value of a Share for the purpose of exchanging such Options or Stock Appreciation Rights for cash or any other Awards without stockholder approval or (c) cause any Award intended to be exempt from Section 409A to become subject to Section 409A. Notwithstanding the foregoing, the Committee may amend the terms of any award heretofore granted, prospectively or retroactively, in order to cure any potential defects under Section 409A, in a manner deemed appropriate by the Committee in its sole discretion, without the consent of the Participant. Any change or adjustment to an outstanding Incentive Stock Option shall not, without the consent of the Participant, be made in a manner so as to constitute a “modification” that would cause such Incentive Stock Option to fail to continue to qualify as an Incentive Stock Option. Notwithstanding the foregoing, any adjustments made pursuant to Section 4(c) shall not be subject to these restrictions.
Notwithstanding the foregoing, no amendment of the Plan shall apply to amounts that were earned and vested (within the meaning of Section 409A) under the Plan prior to 2005, unless the amendment specifically provides that it applies to such amounts. The purpose of this restriction is to prevent a Plan amendment from resulting in an inadvertent “material modification” to amounts that are Grandfathered Benefits.
SECTION 14. DIVIDENDS.
Subject to the provisions of the Plan and any Award Agreement, the recipient of an Award (including, without limitation, any deferred Award) may, if so determined by the Committee, be entitled to receive, currently or on a deferred basis, cash or stock dividends, or cash payments in amounts equivalent to cash or stock dividends on Shares (“dividend equivalents”) with respect to the number of Shares covered by the Award, as determined by the Committee, in its sole discretion, and the Committee may provide that such amounts (if any) shall be deemed to have been reinvested in additional Shares or otherwise reinvested. Provided however, that if the receipt of any such dividend equivalents granted with respect to Options, Restricted Stock, Other Stock Unit Awards and Stock Appreciation Rights is contingent upon the exercise of the Options or Stock Appreciation Rights, or the vesting of the Restricted Stock or Other Stock Unit Awards, then the Options, Restricted Stock, Other Stock Unit Awards, or Stock Appreciation Rights shall be granted and administered in accordance with all applicable provisions of Section 409A.
SECTION 15. DEFERRAL OF AWARDS UNDER THE COMPANY’S DEFERRED COMPENSATION PLAN.
Except as otherwise provided in this Plan, the Committee may provide upon the granting of an Award hereunder, other than an Award that is intended to be a stock right which does not constitute a deferral of compensation within the meaning of Treasury Regulations Section 1.409A-1(a)(5) so that it is subject to the requirement that it not include any feature for the deferral of compensation until an event enumerated in such provision, that it is eligible to be deferred under, and pursuant to the terms and conditions of, the Pfizer Inc Deferred Compensation Plan, as Amended and Restated, effective January 1, 2008. Any such deferral shall be in accordance with the terms of such plan and in compliance with the applicable provisions of Section 409A.
SECTION 16. GENERAL PROVISIONS.
(a) An Award may not be sold, pledged, assigned, hypothecated, transferred, or disposed of in any manner other than by will or by the laws of descent or distribution and may be exercised, during the lifetime of the Awardee, only by the Awardee; provided that the Committee, in its sole discretion, may permit additional transferability, on a general or specific basis, other than to a third party for consideration, and may impose conditions and limitations on any permitted transferability.
(b) No Employee shall have the right to be selected to receive an Option or other Award under this Plan or, having been so selected, to be selected to receive a future Award grant or Option. Neither the Award nor any benefits arising out of this Plan shall constitute part of a Participant’s employment or service contract with the Company or any Affiliate and, accordingly, this Plan and the benefits hereunder may be terminated at any time in the sole and exclusive discretion of the Company without giving rise to liability on the part of the Company or any Affiliate for severance payments. The Awards under this Plan are not intended to be treated as compensation for any purpose under any other Company plan.
(c) No Employee shall have any claim to be granted any Award under the Plan, and there is no obligation for uniformity of treatment of Employees or Participants under the Plan.
(d) The prospective recipient of any Award under the Plan shall not, with respect to such Award, be deemed to have become a Participant, or to have any rights with respect to such Award until and unless such recipient shall have accepted any Award Agreement or other instrument evidencing the Award.
(e) Nothing in the Plan or any Award granted under the Plan shall be deemed to constitute an employment or service contract or confer or be deemed to confer on any Employee or Participant any right to continue in the employ or service of, or to continue any other relationship with, the Company or any Affiliate or limit in any way the right of the Company or any Affiliate to terminate an Employee’s employment or Participant’s service at any time, with or without Cause.
(f) All Shares delivered under the Plan pursuant to any Award shall be subject to such stock transfer orders and other restrictions as the Committee may deem advisable under the rules, regulations and other requirements of the Securities and Exchange Commission, any stock exchange upon which the Shares are then listed, and any applicable federal or state securities law, and the Committee may cause a legend or legends to be put on any such certificates to make appropriate reference to such restrictions.
(g) In appropriate circumstances, the Committee in its sole discretion may determine that an Award shall be cancelled, or the shares or cash paid or gain realized from an Award shall be returned to the Company.
(h) No Award granted hereunder shall be construed as an offer to sell securities of the Company, and no such offer shall be outstanding, unless and until the Committee in its sole discretion has determined that any such offer, if made, would comply with all applicable requirements of the U. S. federal securities laws and any other laws to which such offer, if made, would be subject.
(i) Except as otherwise required in any applicable Award Agreement or by the terms of the Plan, recipients of Awards under the Plan shall not be required to make any payment or provide consideration other than the rendering of services.
(j) The Company and its Affiliates shall be authorized to withhold from any Award granted or payment due under the Plan, and/or to withhold from wages or other cash compensation paid to the Participant, the minimum statutory amount of withholding taxes due in respect of an Award or payment hereunder and to take such other action as may be necessary in the opinion of the Company or Affiliate to satisfy all obligations for the payment of such taxes. Such other actions may include, without limitation, the requirement that the Participant execute a market sale of Shares or other consideration received pursuant to the Award. The Committee shall be authorized to establish procedures for elections by Participants to satisfy such obligation for the payment of such taxes by delivery of or transfer of Shares to the Company (in a manner limited so as to avoid adverse accounting treatment for the Company), or by directing the Company to retain Shares (up to the employee’s minimum statutory required tax withholding rate) otherwise deliverable in connection with the Award.
(k) Nothing contained in the Plan shall prevent the Board from adopting other or additional compensation arrangements, subject to stockholder approval if such approval is required; and such arrangements may be either generally applicable or applicable only in specific cases.
(l) Any Award shall contain a provision that it may not be exercised at a time when the exercise thereof or the issuance of shares thereunder would constitute a violation of any federal or state law or listing requirements of the New York Stock Exchange for such shares or a violation of any foreign jurisdiction where Awards are or will be granted under the Plan. The provisions of the Plan shall be construed, regulated and administered according to the laws of the State of New York without giving effect to principles of conflicts of law, except to the extent superseded by any controlling Federal statute. Notwithstanding anything herein to the contrary, the terms of the Plan are intended to, and shall be interpreted and applied so as to, comply in all respects with Section 409A. The Committee may amend the terms of any award heretofore granted, prospectively or retroactively, in order to cure any potential defects under Section 409A, in a manner deemed appropriate by the Committee in its sole discretion, without the consent of the Participant. Nothing in this Section 16(l) shall be construed as an admission that any of the compensation and/or benefits payable under this Plan constitutes “deferred compensation” subject to Section 409A.
(m) If any provision of the Plan is or becomes or is deemed invalid, illegal or unenforceable in any jurisdiction, or would disqualify the Plan or any Award under any law deemed applicable by the Committee, such provision shall be construed or deemed amended to conform to applicable laws or if it cannot be construed or deemed amended without, in the determination of the Committee, materially altering the intent of the Plan, it shall be stricken and the remainder of the Plan shall remain in full force and effect.
(n) Awards may be granted to Participants who are foreign nationals or employed outside the United States, or both, on such terms and conditions different from those applicable to Awards to Employees employed in the United States as may, in the judgment of the Committee, be necessary or desirable in order to recognize.
differences in local law or tax policy. The Committee also may impose conditions on the exercise or vesting of Awards in order to minimize the Company’s obligation with respect to tax equalization for Employees on assignments outside their home country.
(o) If approved by the Committee in its sole discretion, an Employee’s absence or leave because of military or governmental service, Total and Permanent Disability or other reason shall not be considered an interruption of employment for any purpose under the Plan; provided, however, that to the extent an Award under this Plan is subject to Section 409A, such absence or leave shall be considered a Separation from Service to the extent provided by Section 409A.
SECTION 17. TERM OF PLAN.
The Plan shall terminate on the tenth anniversary of the Effective Date, unless sooner terminated by the Board pursuant to Section 13.
SECTION 18. COMPLIANCE WITH SECTION 16.
With respect to Participants subject to Section 16 of the Exchange Act (“Members”), transactions under the Plan are intended to comply with all applicable conditions of Rule 16b-3 or its successors under the Exchange Act. To the extent that compliance with any Plan provision applicable solely to such Members that is included solely for purposes of complying with Rule 16b-3 is not required in order to bring a transaction by such Member in compliance with Rule 16b-3, it shall be deemed null and void as to such transaction, to the extent permitted by law and deemed advisable by the Committee. To the extent any provision in the Plan or action by the Committee involving such Members is deemed not to comply with an applicable condition of Rule 16b-3, it shall be deemed null and void as to such Members, to the extent permitted by law and deemed advisable by the Committee.
Distribution, settlement or payment of amounts that were earned and vested (within the meaning of Section 409A) under the Plan prior to 2005 (and earnings thereon) and are exempt from the requirements of Section 409A shall be made in accordance with certain Plan terms as in effect on December 31, 2004, and as set forth in this Appendix A. Unless otherwise specified in this Appendix A, Grandfathered Benefits shall be governed by the terms of the Plan.
SECTION 2. DEFINITIONS.
As used in this Appendix A, all terms have the same meaning as defined in Section 2 of the Plan, except as set forth below:
(a) “Fair Market Value” shall mean, with respect to Shares, as of any date, the average of the high and low trading prices for the Shares as reported on the New York Stock Exchange for that date or, if no such prices are reported for that date, the average of the high and low trading prices on the next preceding date for which such prices were reported, unless otherwise determined by the Committee.
SECTION 6. STOCK OPTIONS.
Options may be granted hereunder to any Participant, either alone or in addition to other Awards granted under the Plan and shall be subject to the following terms and conditions:
(a) Preço da opção. The option price per Share shall be not less than the Fair Market Value of the Shares on the date the Option is granted.
(b) Number of Shares. The Option shall state the number of Shares covered thereby.
(c) Exercise of Option. Unless otherwise determined by the Committee, an Option will be deemed exercised by the optionee, or in the event of death, an option shall be deemed exercised by the estate of the optionee, or by a person who acquired the right to exercise such option by bequest or inheritance or by reason of the death of the optionee, upon delivery of (i) a notice of exercise to the Company or its representative, or by using other methods of notice as the Committee shall adopt, and (ii) accompanying payment of the option price in accordance with any restrictions as the Committee shall adopt. The notice of exercise, once delivered, shall be irrevocable. Notwithstanding the above, and unless the Committee determines otherwise, in the event that (i) an optionee dies, (ii) his representative has a right to exercise an Option, (iii) the Option is not exercised by the last day on which it is exercisable, and (iv) the option price per share is below the Fair Market Value of a Share on such date, the Option shall be deemed exercised on such date via a cashless exercise procedure and the resulting proceeds net of any required tax withholding shall be paid to the representative.
(d) Other Provisions. The Option shall also be subject to such other terms and conditions as the Committee shall deem advisable or appropriate, consistent with the provisions of the Plan as herein set forth. In addition, Incentive Stock Options shall contain such other provisions as may be necessary to meet the requirements of the Code and the Treasury Department rulings and regulations issued thereunder with respect to Incentive Stock Options.
SECTION 9. PERFORMANCE AWARDS.
Performance Awards may be paid in cash, Shares, other property, or any combination thereof, and may be subject to such other terms and conditions as the Committee shall deem advisable or appropriate, consistent with the provisions of the Plan as set forth, in the sole discretion of the Committee at the time of payment. The performance levels to be achieved for each Performance Period and the amount of the Award to be distributed shall be conclusively determined by the Committee. Performance Awards may be paid in a lump sum or in installments following the close of the Performance Period or, in accordance with procedures established by the Committee, on a deferred basis.
SECTION 10. OTHER STOCK UNIT AWARDS.
(a) Stock and Administration. Awards that are valued by reference to, or are otherwise based on, Shares (“Other Stock Unit Awards”) may be granted hereunder to Participants, either alone or in addition to other Awards granted under the Plan, and such Other Stock Unit Awards shall also be available as a form of payment in the settlement of other Awards granted under the Plan. Other Stock Unit Awards may be paid in Shares, cash or any other form of property, as the Committee shall determine. Subject to the provisions of the Plan, the Committee shall have sole and complete authority to determine the Employees to whom and the time or times at which such Awards shall be made, the number of Shares to be granted pursuant to such Awards, and all other conditions of the Awards. Any Other Stock Unit Awards shall be subject to such other terms and conditions as the Committee shall deem advisable or appropriate, consistent with the provisions of the Plan as herein set forth. Unless the Committee determines otherwise to address specific considerations, Other Stock Unit Awards granted to Employees shall have a vesting period of not less than one year.
(b) Other Provisions. Shares (including securities convertible into Shares) subject to Awards granted under this Section 10 may be issued for no cash consideration or for such minimum consideration as may be required by applicable law.
SECTION 11. CHANGE IN CONTROL PROVISIONS.
(a) Unless the Committee or Board shall determine otherwise at the time of grant with respect to a particular Award, and notwithstanding any other provision of the Plan to the contrary, in the event a Participant’s employment or service is involuntarily terminated without cause (as determined by the Committee or Board in its sole discretion) during the 24-month period following a Change in Control:
(i) any Options and Stock Appreciation Rights outstanding, and which are not then exercisable and vested, shall become immediately fully vested and exercisable;
(ii) the restrictions and deferral limitations applicable to any Restricted Stock shall lapse, and such Restricted Stock shall immediately become free of all restrictions and limitations and become fully vested and transferable to the full extent of the original grant;
(iii) all Performance Awards shall be considered to be earned and payable in full, based on the applicable performance criteria or, if not determinable, at the target level and any deferral or other restriction shall lapse and such Performance Awards shall be immediately settled or distributed; e.
(iv) the restrictions and deferral limitations and other conditions applicable to any other Stock Unit Awards or any other Awards shall immediately lapse, and any such Other Stock Unit Awards or such other Awards shall become free of all restrictions, limitations or conditions and become fully vested and transferable to the full extent of the original grant.
(b) Change in Control Cash Out. Notwithstanding any other provision of the Plan, in the event of a Change in Control the Committee or Board may, in its discretion, provide that each Option or Stock Appreciation.
Right shall, upon the occurrence of a Change in Control, be cancelled in exchange for a cash payment to be made within 60 days of the Change in Control in an amount equal to the amount by which the Change in Control Price per Share exceeds the purchase price per Share under the Option or Stock Appreciation Right (the “spread”) multiplied by the number of Shares granted under the Option or Stock Appreciation Right.

Compreendendo as opções de ações do empregado.
Seu novo emprego oferece opções de estoque para você? Para muitos, é um grande incentivo para se juntar a uma nova empresa. O Google (GOOG) tem que ser o exemplo de maior perfil, com as histórias lendárias de milhares de funcionários originais se tornando multi-milionários, incluindo o massagista interno. Abaixo estão algumas informações para ajudá-lo a entender opções de estoque um pouco melhor se você estiver confuso sobre como eles funcionam.
Embora as opções de ações dos empregados tenham perdido um pouco de seu brilho desde a crise financeira global - sendo substituídas cada vez mais por ações restritas - as opções ainda representam quase um terço do valor dos pacotes de incentivos executivos, de acordo com a empresa de consultoria em compensação James F. Reda & Associates. Quer comprar ações? Você vai encontrá-los mais difíceis de encontrar esses dias, principalmente devido a mudanças nas leis tributárias e recentes explosões de funcionários trabalhando para empresas maltratadas pela recessão e cansado de segurar opções fora do dinheiro e sem valor. Na verdade, as opções de ações dos funcionários atingiram popularidade em 1999.
Mas se você marcar um show com opções, veja como isso funcionará.
As opções de compra garantidas oferecem o direito de comprar ações da empresa por um preço fixo em uma data futura e por um período específico. Usaremos o GOOG como exemplo.
Digamos que você estava entre aqueles "Nooglers" sortudos contratados quando o GOOG estava emitindo opções de compra de ações em US $ 500. Você obtém o direito de comprar 1000 ações em US $ 500 (o preço do subsídio) após dois anos (o período de aquisição) e você tem dez anos para exercer as opções (comprar as ações).
Se o preço das ações do Google for inferior a US $ 500 quando suas ações estiverem investidas, elas estão fora do dinheiro e você está sem sorte. Você não precisa comprar as ações em uma perda, elas simplesmente expiram sem valor, a menos que o estoque reboque e supera seu preço de exercício - ou se a empresa decidir generalizar o preço de exercício original.
Mas se GOOG for mais de US $ 1000, como é agora, abre o champanhe - você está no dinheiro! Você pode comprar 1000 ações em US $ 500, depois vendê-las e desembolsar um lucro de meio milhão de dólares. Apenas fique atento à cobrança de impostos.
Em alguns casos, você pode exercer suas opções e, em seguida, manter o estoque por pelo menos um ano antes de vendê-los e pagar uma taxa de imposto mais baixa. As opções têm um monte de consequências fiscais a serem consideradas. Se você tiver dúvidas sobre suas opções de ações, pergunte a um conselheiro.
A desvantagem das opções de ações dos empregados.
Apesar do fato de que as opções podem fazer milionários fora de massagistas, existem algumas desvantagens:
As opções de estoque podem ser um pouco complicadas. Por exemplo, diferentes tipos de opções de ações têm diferentes conseqüências fiscais. Existem opções não qualificadas e opções de ações de incentivo (ISOs), ambas com disparadores de impostos específicos. As opções podem expirar sem valor. Imagine a emoção de uma bolsa seguida da agonia de um estoque flop. Em vez de atuar como um incentivo para funcionários, as opções emitidas para um estoque de tropeço podem muck-up moral. Saber quando e como exercitar opções de estoque pode ser prejudicial ao nervo. O estoque atingiu seu pico? Será que isso vai se recuperar de mínimos históricos? Exercício e retenção - ou exercício e venda? E você também pode investir também no estoque da empresa. Manter um monte de opções pode levar a uma poupança inesperada ou a uma queda. Você simplesmente não pode depositar sobre eles até que eles estejam no dinheiro e no bolso.
As opções de estoque de empregados podem ser um extraordinário construtor de riqueza. Com um aumento no preço das ações da empresa e uma escada de aquisição, é quase como uma conta de poupança forçada. E essa pode ser uma opção que vale a pena tomar.
Neda Jafarzadeh é analista financeiro da NerdWallet, um site dedicado a ajudar os investidores a tomar melhores decisões financeiras com seu dinheiro.
As opiniões e opiniões aqui expressas são as opiniões e opiniões do autor e não refletem necessariamente as de NASDAQ, Inc.

Keep Your Information Up-to-date with Pfizer Benefits Center.
The Pfizer Benefits Center is your primary resource for information, transactions and services related to your retiree benefits, which include healthcare, and depending on your plan, dental, life insurance, savings, pension and stock awards. You can reach the Pfizer Benefits Center by phone (toll-free) or online.
Be sure your personal information is correctly listed with the Pfizer Benefits Center . It’s important to keep your mailing and address up-to-date so you continue to receive information about your Pfizer benefits. If you are eligible for retiree life insurance, confirm your beneficiary data is current and accurate; and if you receive a pension benefits from Pfizer, be sure to also provide new or updated direct deposit information for your bank.
If you need to update your information, call the Pfizer Benefits Center at 1-866-476-8723 .
The Pfizer Benefits Center by Phone.
Changing your plan option (at annual enrollment or following a change in address) Changing the dependents you cover Changing your address Making a beneficiary change on your life insurance if applicable.
The Pfizer Benefits Center Interactive Voice Response (IVR) Menu.
4 - Stock Awards.
5 - To Report a Death.
6 - For all other questions.
The Pfizer Benefits Center Online.
Obtain information about your medical, dental (if eligible), savings plan and pension. Locate Summary Plan Descriptions. Find contact information for your specific plans. (Click "who to contact") Obtain medical coverage forms such as claims forms and HIPAA authorization forms (HIPAA forms are necessary if you want to designate someone to access to your medical records). Make beneficiary changes to your savings and pension plan. You will need your Social Security number and Fidelity PIN (6-12 digits) to log in to the site. If you are using the Pfizer Benefits Center Center online for the first time, you will need to register first. If you forget your password or PIN, simply follow the prompts on the screen or call the toll-free 800 number provided online for assistance in re-setting your PIN.

Pfizer (PFE)
PFE » Tópicos & raquo; Opções de estoque.
SECTION 6. STOCK OPTIONS.
Options may be granted hereunder to any Participant, either alone or in addition to other Awards granted under the Plan and shall be subject to the following terms and conditions:
(ii) accompanying payment of the option price in accordance with any restrictions as the Committee shall adopt. The notice of exercise, once delivered, shall be irrevocable. Notwithstanding the above, and unless the Committee determines otherwise, in the event that (i) an optionee dies, (ii) his representative has a right to exercise an Option, (iii) the Option is not exercised by the last day on which it is exercisable, and (iv) the option price per share is below the Fair Market Value of a Share on such date, the Option shall be deemed exercised on such date via a cashless exercise procedure and the resulting proceeds net of any required tax withholding shall be paid to the representative.
Stock options, which entitle the holder to purchase, at the end of a vesting term, a specified number of shares of Pfizer common stock at a price per share set equal to the market price of Pfizer common stock on the date of grant, are accounted for at fair value at the date of grant in the income statement beginning in 2006. These fair values are generally amortized on an even basis over the vesting term into Cost of sales, Selling, informational and administrative expenses and Research and development expenses, as appropriate.
In 2005 and earlier years, stock options were accounted for under APB No. 25, using the intrinsic value method in the income statement and fair value information was disclosed. In these disclosures of fair value, we allocated stock option compensation expense based on the nominal vesting period, rather than the expected time to achieve retirement eligibility. In 2006, we changed our method of allocating stock option compensation expense to a method based on the substantive vesting period for all new awards, while continuing to allocate outstanding nonvested awards not yet recognized as of December 31, 2005, under the nominal vesting period method. Specifically, under this prospective change in accounting policy, compensation expense related to stock options granted prior to 2006, that are subject to accelerated vesting upon retirement eligibility, is being recognized over the vesting term of the grant, even though the service period after retirement eligibility is not considered to be a substantive vesting requirement. The impact of this change was not significant.
All employees may receive stock option grants. In virtually all instances, stock options vest after three years of continuous.
service from the grant date and have a contractual term of ten years; for certain grants to certain members of management, vesting typically occurs in equal annual installments after three, four and five years from the grant date. In all cases, even for stock options that are subject to accelerated vesting upon voluntary retirement, stock options must be held for at least one year from grant date before any vesting may occur. In the event of a divestiture or restructuring, options held by employees are immediately vested and are exercisable from three months to their remaining term, depending on various conditions.
The fair value of each stock option grant is estimated on the grant date using, for virtually all grants, the Black-Scholes-Merton option-pricing model, which incorporates a number of valuation assumptions noted in the following table, shown at their weighted-average values:
YEAR ENDED DEC. 31,
Expected dividend yield (a)
Risk-free interest rate (b)
Expected stock price volatility (c)
Expected term (d) (years)
Determined in 2007 and 2006, using a constant dividend yield during the expected term of the option. In 2005, determined using a historical pattern of dividend payments.
Determined using the extrapolated yield on U. S. Treasury zero-coupon issues.
Determined using implied volatility, after consideration of historical volatility.
Determined using historical exercise and post-vesting termination patterns.
Starting in the first quarter of 2006, we changed our method of estimating expected stock price volatility to reflect market-based inputs under emerging stock option valuation considerations. We use the implied volatility in a long-term traded option, after consideration of historical volatility. In 2005, we used an average term structure of volatility after consideration of historical volatility.
Stock options, which entitle the.
holder to purchase, at the end of a vesting term, a specified number of shares.
of Pfizer common stock at a price per share set equal to the market price of.
Pfizer common stock on the date of grant, are accounted for at fair value at.
the date of grant in the income statement beginning in 2006. These fair values.
are generally amortized on an even basis over the vesting term into Cost of sales, Selling, informational and.
administrative expenses and Research.
and development expenses, as appropriate.
In 2005 and earlier years, stock.
options were accounted for under APB No. 25, using the intrinsic value method.
in the income statement and fair value information was disclosed. Nesses.
disclosures of fair value, we allocated stock option compensation expense based.
on the nominal vesting period, rather than the expected time to achieve.
retirement eligibility. In 2006, we changed our method of allocating stock.
option compensation expense to a method based on the substantive vesting period.
for all new awards, while continuing to allocate outstanding nonvested awards.
not yet recognized as of December 31, 2005, under the nominal vesting period.
método. Specifically, under this prospective change in accounting policy,
compensation expense related to stock options granted prior to 2006, that are.
subject to accelerated vesting upon retirement eligibility, is being recognized.
over the vesting term of the grant, even though the service period after.
retirement eligibility is not considered to be a substantive vesting.
requirement. The impact of this change was not significant.
All employees may receive stock.
option grants. In virtually all instances, stock options vest after three years.
service from the grant date and have a contractual term of ten.
years; for certain grants to certain members of management, vesting typically.
occurs in equal annual installments after three, four and five years from the.
grant date. In all cases, even for stock options that are subject to accelerated.
vesting upon voluntary retirement, stock options must be held for at least one.
year from grant date before any vesting may occur. In the event of a.
divestiture or restructuring, options held by employees are immediately vested.
and are exercisable from three months to their remaining term, depending on.
The fair value of each stock option.
grant is estimated on the grant date using, for virtually all grants, the.
Black-Scholes-Merton option-pricing model, which incorporates a number of valuation.
assumptions noted in the following table, shown at their weighted-average.
YEAR ENDED DEC. 31,
dividend yield (a)
interest rate (b)
stock price volatility (c)
Determined in 2007 and 2006,
using a constant dividend yield during the expected term of the option. Dentro.
2005, determined using a historical pattern of dividend payments.
Determined using the extrapolated.
yield on U. S. Treasury zero-coupon issues.
Determined using implied.
volatility, after consideration of historical volatility.
Determined using historical.
exercise and post-vesting termination patterns.
Starting in the first quarter of.
2006, we changed our method of estimating expected stock price volatility to reflect.
market-based inputs under emerging stock option valuation considerations. Nós.
use the implied volatility in a long-term traded option, after consideration of.
historical volatility. In 2005, we used an average term structure of volatility.
after consideration of historical volatility.
Stock options provide a material incentive to employees by providing an opportunity for a larger stock ownership stake in the Company. The ten-year term of the options seeks to reflect the long-term nature of the discovery and development of new medicines.
Stock options are awarded under the 2004 Stock Plan to the Named Executive Officers and certain other executives of the Company in February of each year. Prior to September 2006, stock options were issued with an exercise price equal to the average of the highest and lowest price on the date of the grant. The exercise price for option grants issued after September 2006 is based on the closing price of Pfizer common stock on the date of the grant. Stock options will have actual delivered compensation value only if the market price of the common stock increases after the grant date.
In determining the size of stock option grants to participating executives and other management employees, the Committee considers similar awards to individuals holding comparable positions in our peer groups, Company performance against the strategic plan, individual performance against the individual’s objectives, as well as the allocation of overall share usage attributed to executives and the total number of shares issued in the grant relative to our outstanding shares. Actual stock option awards can range from zero to two times the target awards based on individual performance.
Stock options were granted to participating executive officers in February, 2006. These options vest on the third anniversary of the grant. All stock option grants have a ten-year term. If an executive retires after having met the retirement eligibility criteria (typically age 55 with 10 years of service), and has options that were held for at least one full year prior to retirement, the stock options will generally become exercisable on schedule and remain exercisable for the full term of the grant. If the retirement criteria have not been met, vested exercisable stock options remain exercisable for up to three months from the recipient’s date of termination from service and unvested stock options are forfeited. Our stock plans strictly prohibit repricing of options.
Stock options, which entitle the holder to purchase, at the end of a vesting term, a specified number of shares of Pfizer common stock at a price per share set equal to the market price of Pfizer common stock on the date of grant, are accounted for at fair value at the date of grant in the income statement beginning in 2006. These fair values are generally amortized on an even basis over the vesting term into Cost of sales, Selling, informational and administrative expenses and Research and development expenses , as appropriate.
In 2005 and earlier years, stock options were accounted for under APB No. 25, using the intrinsic value method in the income statement and fair value information was disclosed. In these disclosures of fair value, we allocated stock option compensation expense based on the nominal vesting period, rather than the expected time to achieve retirement eligibility. In 2006, we changed our method of allocating stock option compensation expense to a method based on the substantive vesting period for all new awards, while continuing to allocate outstanding nonvested awards not yet recognized as of December 31, 2005 under the nominal vesting period method. Specifically, under this prospective change in accounting policy, compensation expense related to stock options granted prior to 2006, that are subject to accelerated vesting upon retirement eligibility, is being recognized over the vesting term of the grant, even though the service period after retirement eligibility is not considered to be a substantive vesting requirement. The impact of this change was not significant.
All employees may receive stock option grants. In virtually all instances, stock options vest after three years of continuous service from the grant date and have a contractual term of ten years; for certain grants to certain members of management, vesting typically occurs in equal annual installments after three, four and five years from the grant date. In all cases, even for stock options that are subject to accelerated vesting upon voluntary retirement, stock options must be held for at least one year from grant date before any vesting may occur. In the event of a divestiture or restructuring, options held by employees are immediately vested and are exercisable from three months to their remaining term, depending on various conditions.
The fair value of each stock option grant is estimated on the grant date using, for virtually all grants, the Black-Scholes-Merton option-pricing model, which incorporates a number of valuation assumptions noted in the following table, shown at their weighted-average values:
YEAR ENDED DEC. 31,
Expected dividend yield (a)
Risk-free interest rate (b)
Expected stock price volatility (c)
Expected term (d) (years)
Determined in 2006 using a constant dividend yield during the expected term of the option. Prior to 2006, determined using a historical pattern of dividend payments.
Determined using the extrapolated yield on U. S. Treasury zero-coupon issues.
Determined using implied volatility, after consideration of historical volatility.
Determined using historical exercise and post-vesting termination patterns.
In the first quarter of 2006, we changed our method of estimating expected stock price volatility to reflect market-based inputs under emerging stock option valuation considerations. We use the implied volatility in a long-term traded option, after consideration of historical volatility. In 2005 and 2004, we used an average term structure of volatility quoted to us by financial institutions, after consideration of historical volatility.

No comments:

Post a Comment